Feelgood effektiviserar organisationen

Hälsoföretaget Feelgood fortsätter effektiviseringsarbetet inom affärsområde Företag och minskar den administrativa organisationen med cirka 50 tjänster. Parallellt med detta fortsätter Feelgoods långsiktiga omställningsarbete för att säkerställa rätt kompetens inom organisationen. Syftet är att skapa en mer affärsmässig och kostnadseffektiv organisation, samt att öka servicen gentemot kunderna vilket innebär att antalet operativa medarbetare kommer att öka.

Under maj månad 2011 kommer Feelgood att minska den administrativa organisationen med cirka 50 tjänster. Kostnadsbesparingarna kommer att få effekt under kommande 12-månadersperiod i takt med att uppsägningstider löper ut. Inga engångskostnader kommer att tas för denna förändring.

Stockholm 2011-05-19

Per Sunnemark Joachim Morath
Verkställande direktör CFO
Tel: 070 - 147 67 55 Tel 070 - 213 08 23
E-post: per.sunnemark@feelgood.se E-post: joachim.morath@feelgood.se

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa för företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 650 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela landet, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Ytterligare information om Feelgood återfinns på www.feelgood.se.