Feelgood förlänger samarbetet med Umeå universitet

Umeå universitet har tecknat ett nytt avtal med Feelgood för företagshälsovård, vilket är en förlängning av ett långt samarbete som startade redan 1994. Avtalet innebär ett nära samarbete med fortsatt fokus på att förebygga och främja hälsa.

Umeå universitet arbetar med förebyggande hälsovård för att fånga in folk i riskzonen innan de blir sjuka. Det innebär bland annat att företagshälsovården gjorts lättillgänglig med Feelgood på plats på campus och att medarbetarna får individuell hjälp.

Mycket av arbetet handlar om att förebygga ohälsa, snarare än bara behandla och rehabilitera redan sjuka. En låg sjukfrånvaro hos arbetsgivaren kan frigöra resurser för att satsa på förebyggande vård, vilket blir en god cirkel. Umeå universitet och Feelgood har länge arbetat målmedvetet tillsammans för att sänka långtidsfrånvaron med goda resultat.

”Vår relation med Umeå Universitet bygger på strategiskt samarbete med hög grad av ömsesidigt förtroende och förståelse för varandras verksamhet. Vi är mycket glada över att få fortsätta vidareutveckla universitetets friskfaktorer och ledarskap”, säger Christian Skanderby, chef för Region Norrland, Feelgood.

Umeå universitet är ett av landets största utbildningsuniversitet och erbjuder ett brett och attraktivt utbud av program och kurser och goda studiemiljöer Universitetet har ca 4500 anställda och ca 34 000 studenter. Avtalet omfattar alla anställda på Umeå universitet. Avtalstiden är från 2013-06-10 till 2016-12-31.

Stockholm 2013-10-28

Christian Skanderby
Regionschef Norrland, Feelgood
E-post: christian.skanderby@feelgood.se

tf VD, Feelgood

Om Feelgood:
Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, sjukgymnastik och primärvård. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap. www.feelgood.se.