Feelgood tecknar avtal med Botkyrka kommun

Feelgood Svenska AB, noterat på Nasdaq OMX Nordiska Small Cap, har tecknat ett avtal med Botkyrka kommun avseende hälso- och arbetsmiljötjänster.

Feelgood har fått förtroendet att tillsammans med Botkyrka kommun arbeta inom fyra områden; hälsa, arbetslivsinriktad rehabilitering, arbetsmiljö samt krishantering. Feelgood kommer att arbeta på individ-, grupp- och organisationsnivå. Samarbetet är på två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Feelgood kommer att bidra till att Botkyrka kommun lyckas skapa en långsiktig och hållbar/effektiv verksamhet med hög kvalitet. Feelgood vill med detta samarbete bidra till att kommunen får en bättre utväxling på sina hälsoinvesteringar och kommer därför att arbeta nära kommunens ca 300 chefer. Feelgood har stor erfarenhet från kommunal verksamhet.

Botkyrka kommun är den är femte största kommunen i Stockholms län med ca 5 800 anställda. Kommunen söker en långsiktig, strategisk och operativ leverantör till sina arbetsgivarrepresentanter i deras arbete att skapa goda, effektiva och hälsosamma arbetsmiljöer.

"Vi är mycket glada över att ha fått Botkyrka kommun som kund och ser fram emot att jobba med kommunen och bidra till att de uppfyller sina mål för sitt hälsoarbete" säger Jens Olofsson, Försäljningschef på Feelgood.

"Feelgood har ett helhetstänk som vi tror kommer leda till bättre hälsa och välbefinnande för våra medarbetare" säger Lena Hadad, HR chef i Botkyrka kommun

Stockholm 2010-03-23

Per Sunnemark

E-post: per.sunnemark@feelgood.se

Om Botkyrka kommun

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och sträcker sig från Mälaren i norr till Östersjön i söder. Kommunen har ca 80 000 invånare och är en av landets mest internationella kommuner med drygt 100 olika nationaliteter.

Hälsoföretaget Feelgood är ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsa och friskvård. Vi erbjuder moderna och innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom, sänkta kostnader för ohälsa och ökad produktivitet och livskvalitet. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 700 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela riket, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Ytterligare information om Feelgood återfinns på www.feelgood.se.