Feelgood tecknar avtal med DHL

Hälsovårdsföretaget Feelgood, noterat på OMX Nordiska Small Cap, och DHLs affärsområden Express och Exel Supply Chain, världsledande inom internationell expressfrakt och kontraktslogistik, har tecknat avtal om företagshälsovård och tjänster inom arbetsmiljö för bolagens anställda i Sverige.

Avtalet omfattar ca 4 000 medarbetare vid DHLs anläggningar över hela Sverige och gäller för tre år.

"Vi ser fram mot ett samarbete med Feelgood som blir vår rikstäckande och strategiska hälsopartner. Efter goda erfarenheter av Feelgood på flera orter runt om i landet utökar vi nu samarbetet till att avse hela landet. Vi är övertygade om att vi tillsammans kommer att ytterligare kunna öka välbefinnandet hos våra anställda", säger Per Quant, chef Human Resources DHL Express i Sverige.

Feelgoods uppdrag är att som långsiktig hälsopartner möjliggöra för DHL Express och DHL Exel Supply Chain att uppnå bästa möjliga arbetsmiljö och hälsa för sina medarbetare.

"Vi är mycket glada över att ha fått förtroende som helhetsleverantör av företagshälsovård. Bolagens fokus på hälso- och arbetsmiljöarbete stämmer väl överens med vår syn på ett modernt och strategiskt hälsoarbete", säger Feelgoods VD Per Sunnemark.

---------------------
Feelgood är en rikstäckande samarbetspartner och ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsovård. Feelgood erbjuder ett helhetskoncept för företag och organisationer som investerar i åtgärder för att utveckla hälsa och välbefinnande.

DHL Express erbjuder flyg- och vägexpress samt paketservice för privatpersoner. DHL Logistics tillhandahåller globala flyg- och sjötransporter, väg- och järnvägsfrakt inom Europa samt skräddarsydda tredjepartslogistiklösningar.

Stockholm 2008-06-30

Per Sunnemark