Feelgood tecknar avtal med Saab AB (publ.)

Feelgood Svenska AB, noterat på Nasdaq OMX Nordiska Small Cap, har tecknat ett avtal om ett brett utbud av tjänster inom företagshälsa med Saab AB i Sverige med tillhörande dotterbolag.

Saab AB har valt Feelgood som huvudleverantör av företagshälsovård, vilket innebär att Feelgood ytterligare stärker sin position inom Svensk industri och tjänstesektor. Målet var att reducera antal leverantörer och ge en leverantör totalansvar för leveransen i Sverige för att säkra en enhetlig leverans i hela koncernen. Feelgood erbjuder ett attraktivt tjänsteutbud och en geografisk täckning som möter Saabs nuvarande och kommande behov.

Feelgood ska stödja Saabs långsiktiga arbete inom hälso- och arbetsmiljö. Saab vill se en förskjutning av insatser mot hälsofrämjande och förebyggande åtgärder med ökad mätbar effekt av satsade medel.  En del av uppdraget är även att bidra till harmoniserade policies och ett standardiserat tjänsteutbud med målsättningen att bli effektivare.

Feelgood ska stödja Saab i deras arbete med hälsofrämjande aktiviteter, förebyggande insatser, rehabilitering samt arbetsrelaterad och icke arbetsrelaterad sjukvård. Avtalet är på två år och omfattar 11 000 medarbetare i Sverige. Avtalet träder i kraft 1 juli 2011 och gäller därefter i två år med möjlighet till ytterligare 2 års förlängning.

"Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att ta ett helhetsansvar för Saab AB:s hälsoinvestering. Med Feelgoodmetoden och vårt breda rikstäckande erbjudande kommer vi att säkerställa resultat i det nya samarbetet. Att vi återigen visar att vi kan leva upp till våra kunders önskemål och behov genom att leverera ett konkurrenskraftigt och attraktivt totalerbjudande känns tillfredställande", säger Per Sunnemark, VD för Feelgood.

Stockholm 2010-12-09

Per Sunnemark
E-post: per.sunnemark@feelgood.se

Om Saab

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har personal på runt 40 orter i Sverige, från Malmö i söder till Luleå i norr, med en stor variation i antal anställda per ort, från 1 till 4 500.

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa för företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 650 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela landet, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Ytterligare information om Feelgood återfinns på www.feelgood.se.