Feelgood tecknar nytt avtal med AstraZeneca

Feelgood har tecknat ett nytt avtal med AstraZeneca gällande företagshälsovård, ett resultat av en upphandling där AstraZeneca sökt en proaktiv samarbetspartner inom hälsa och arbetsmiljöfrågor.

Avtalet omfattar samtliga ca 2500 medarbetare på AstraZeneca i Göteborg. Målet är att resurser ska satsas på förebyggande och hälsofrämjande verksamhet samt arbetslivsinriktad rehabilitering. I upphandlingen fanns starka krav på kompetens, kunskap och ett konsultativt arbetssätt, där företagshälsovården fungerar som en expertresurs inom hälsa och arbetsmiljö

AstraZeneca har sökt en proaktiv samarbetspartner vilket betyder bl a att det i Feelgoods uppdrag ingår att kontinuerligt arbeta med analys av orsaker till insatser från företagshälsovården, samt aktivt ge förbättringsförslag för att utveckla verksamheten.

-       Våra medarbetares hälsa och välmående utgör en extremt viktig komponent för bolag som AstraZenecas framgång. Vi ser Feelgood som en kompetent partner att stödja vårt strategiska arbete i en fortsatt utveckling av vår fantastiska arbetsplats säger Fredrik Hellman, ansvarig för Säkerhet, Hälsa och Miljö vid AstraZeneca i Göteborg.

-       AstraZeneca vill ha en företagshälsa som är nära, flexibel, lösningsorienterad, långsiktig och nyfiken. Det ger goda förutsättningar för ett produktivt samarbete, där vi tillsammans skapar goda resultat, säger Eva Söderlund Eliasson, Regionchef Väst, Feelgood.

Avtalet gäller från 2017-01-01 till 2019-12-31 med möjlig förlängning i ytterligare två år.

Denna information är sådan information som Feelgood AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom [ovanstående/nedanståendes] kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 januari 2017 kl. 8.00 CET.

This information constitutes information that Feelgood AB (publ) is required to publish under the EU’s Market Abuse Regulation. The information was submitted for publication through the aforementioned contact person on
January, 12, 2017 at 8.00 am CET.

Stockholm 2017-01 -12

VD, Feelgood

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster nära 200 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm lista över små bolag. www.feelgood.se.