Feelgood tecknar nytt avtal med Volvo Personvagnar

Feelgood Svenska AB, noterat på OMX Nordiska Small Cap, har tecknat avtal med Volvo Personvagnar AB om företagshälsovård och tjänster inom arbetsmiljö. Avtalet är en förlängning av ett tidigare avtal och omfattar all personal vid Volvo Personvagnar i Göteborg. Avtalet omfattar cirka 12 000 Volvoanställda och gäller för två år.

Feelgood har varit Volvo Personvagnars leverantör av tjänster inom företagshälsovård och arbetsmiljö sedan 2002. Idag tecknade parterna ett nytt avtal för ytterligare två år.

- Vi är glada att Volvo Personvagnar givit oss ett fortsatt förtroende som samarbetspartner. Som en av Sveriges största arbetsgivare är det glädjande att de väljer att satsa på hälsovård, friskvård och en god arbetsmiljö för sina medarbetare - och att de anser att vi är bäst lämpade att tillhandahålla detta, säger Per Sunnemark, VD på Feelgood.

Det nya avtalet börjar att gälla den 1 januari 2009. Arbetet kommer liksom tidigare att bedrivas av en särskild enhet hos Feelgood och i Volvos lokaler som Feelgood disponerar. Det nya tvåårsavtalet är något mindre omfattande än det tidigare, men har ett tydligare uppdrag och en dedikerad styrgrupp med tydlig uppföljning av leveranser.

Feelgood är en rikstäckande samarbetspartner och ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsa och friskvård. Feelgood erbjuder ett helhetskoncept för företag och organisationer som investerar i åtgärder för att utveckla hälsa och välbefinnande.

Per Sunnemark
VD, koncernchef

Ytterligare information om Feelgood återfinns på www.feelgood.se.

Om Feelgood:
Feelgood är ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsovård. Feelgood erbjuder ett helhetskoncept för företag och organisationer som investerar i åtgärder för att utveckla hälsa och välbefinnande.

Feelgood bildades 1995 och är sedan maj 1997 noterat på aktiebörs, sedan juni 2000 noterat på Stockholmsbörsens O-lista och sedan 2006 på OMX Nordiska Small Cap-lista. Efter förvärvet av Haluxa omsätter Feelgood c:a 700 Mkr i årstakt.