Feelgood utsedd till Karriärföretag 2024

Karriärföretagen utser årligen arbetsgivare som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för sina medarbetare och som anses mest attraktiva för unga yrkesverksamma. Feelgood är stolta över att för tredje året i rad ha blivit utsedd till utmärkelsen Karriärföretag 2024.

Nomineringen lyder:

”Feelgood har blivit erkänt som ett karriärföretag, och det är ingen överraskning med tanke på deras dedikation till arbetsglädje och individuell utveckling. På Feelgood uppmuntras varje medarbetare att blomstra och trivas i en positiv och stödjande arbetsmiljö. Med fokus på hälsa och välmående erbjuder de inte bara tjänster för sina kunder utan även en meningsfull och givande arbetsplats för sina medarbetare.”

Feelgood är ett bolag som verkligen kan göra skillnad för organisationer och människor. Att arbeta inom företagshälsa innebär att arbeta med hälsa och arbetsmiljö i kombination med affärsmässighet, och att arbeta både med medarbetares hälsa, hela arbetsgrupper och hela organisationer. Många av våra medarbetare lockas av att arbeta med hälsofrågor i ett större perspektiv och av att få komma in i ett tidigt skede, där man arbetar förebyggande med hälsa och skapar en god arbetsmiljö som främjar det friska.

- Vi är stolta över vårt arbete med vår arbetsmiljö och jobbar kontinuerligt för att vår värdegrund ska reflekteras i allt vi gör, både internt och mot våra kunder. Att Feelgood har blivit utsedda till karriärföretag är ett bevis på vårt arbete för att skapa en attraktiv arbetsplats, säger Stefan Kullgren, vd på Feelgood.

Syftet med Karriärföretagen är att förenkla för Sveriges studenter och unga yrkesverksamma att hitta sin nästa arbetsgivare och belöna ett framgångsrikt arbete med arbetsgivarvarumärke. För att bli tilldelad utmärkelsen krävs att företaget uppfyller de kriterier som Karriärföretagen satt upp samt genomgår en granskning av juryn. Läs mer om Karriärföretagen här. https://karriarforetagen.se/

För mer information kontakta:

Åsa Rex Nygård, marknads- och kommunikationschef Feelgood, 070-728 56 50, asa.rexnygard@feelgood.se

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Feelgood hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, skadligt bruk, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Företaget har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 127 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder ca 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY. www.feelgood.se