Feelgood utser Per Sunnemark till ny VD

Styrelsen för Feelgood Svenska AB (publ), noterat på OMX Nordiska Small Cap, har idag utsett Per Sunnemark (44) till ny verkställande direktör och koncernchef.

Per Sunnemark kommer närmast från en befattning som VD och koncernchef för Paynova där han sedan 2006 varit ansvarig för en framgångsrik omstrukturering och strategiförändring. Han har tidigare varit VD för Joblines Nordenverksamhet (på dåvarande OM Stockholmsbörsens O-lista) där han även var ansvarig för Joblines internationella expansion. Efter Nasdaq-noterade Monsters förvärv av Jobline 2001 fortsatte Per Sunnemark som VD för Sverige och Nordenverksamheten där han bland annat ingick i Monsters European Executive Team.

" Intresset för befattningen har varit mycket stort, vilket är oerhört glädjande, säger Uwe Löffler ordförande för Feelgood Svenska AB (publ). Feelgoods utveckling känns stabil och positiv och Per Sunnemark är vald till vår nye VD för att styrelsen bedömt hans bakgrund och egenskaper som väl lämpade för att leda Feelgood vidare framåt mot uppsatta mål, avslutar Uwe Löffler."

Feelgood publicerade nyligen bokslutskommuniké för 2007, som innebar bolagets hittills bästa årsresultat. Samtidigt uttalade styrelsen att möjligheterna till fortsatta resultatförbättringar under 2008 bedöms som mycket goda.

" Det känns mycket inspirerande att få leda Feelgoods fortsatta utveckling inom ett tjänsteområde som ligger mig nära och har stora möjligheter framåt, säger Per Sunnemark. Jag är van att arbeta i börsmiljö samt att leda, driva och bygga tjänste- och konsultverksamhet där människan naturligt står i centrum."

Per Sunnemark kommer att tillträda befattningen som VD för Feelgood den 31 mars 2008 och i samband med det återgår t f VD Claes Fägersten till sin ordinarie befattning som CFO i Feelgood-koncernen.
---------------------

Feelgood är en rikstäckande samarbetspartner och ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsovård. Feelgood erbjuder ett helhetskoncept för företag och organisationer som investerar i åtgärder för att utveckla hälsa och välbefinnande.

Stockholm 2008-03-05

Kontaktperson:
Uwe Löffler Per Sunnemark
Styrelsens ordförande Tillträdande Vd
0708-11 49 72 0701-47 67 55
(på resa i Asien + 6 tim)