Göran Hägglund ny styrelseordförande i Feelgood

Göran Hägglund, f.d. socialminister och partiledare för Kristdemokraterna valdes idag under bolagstämman till ny ordförande i styrelsen för Feelgood Svenska AB. Med sig in i bolaget bär Hägglund lång erfarenhet av vårdfrågor, samt en klar övertygelse om företagshälsovårdens viktiga roll för att främja hälsa och motverka stigande sjuktal.

”Jag är stolt över att få vara med och leda Feelgoods fortsatta arbete för bättre hälsa bland medarbetarna hos våra kunder. I en tid med höga och stigande sjuktal är det svårt att hitta en mer angelägen uppgift. Tidiga och effektiva insatser krävs för att motverka den ohälsa som drabbar människor, och är nödvändigt för att bromsa en oroande kostnadsutveckling.

Det är min övertygelse att företagshälsovården kan spela en ännu större roll i arbetet för att åstadkomma en positiv utveckling, där vi vårdar hälsan och förebygger och rehabiliterar vid sjukdom och skador. Efter många års arbete med vård- och omsorgsfrågor inom politiken känns det väldigt spännande att i ett nytt sammanhang fortsätta att utveckla idéer om hur vi bäst främjar hälsa”, säger Göran Hägglund, ny styrelseordförande i Feelgood.

”Vi har en angelägen uppgift hos våra kunder i att verka för ökad hälsa och ett friskare arbetsliv. Med Göran Hägglund som ny ordförande förstärks ytterligare ledningen av bolaget, och jag ser fram emot att ta del av den kompetens och erfarenhet som han för med sig in i Feelgood. Jag tror på en fortsatt positiv utveckling under 2016.”, säger Joachim Morath, VD Feelgood.

Stockholm 2015-05-20

VD, Feelgood

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster nära 200 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. www.feelgood.se.