FEO Media växer internationellt

Report this content

Mobilspelsutvecklaren FEO Media fortsätter sin framgångsrika internationella spridning av spelet Quizkampen. Satsningen i Indien utvecklas nu, och blir två olika spel - ett på engelska och ett på hindi. Dessutom börjar fler kunder, bland annat inom läkemedelsindustrin, att använda Quizkampen på jobbet, som är en spelvariant som används för till exempel internutbildning inom företag.

Även FEO Medias övriga spel når nya användare runt om i världen. Till exempel har PixDuel, med frågor om olika bilder, lanserats i Ryssland med ett mycket positivt resultat. Dessutom sjösätts inom kort ett helt nytt spel i tio olika länder

- Vi har medvind nu. Intresset för våra olika spel ökar hela tiden. Därför har vi nyanställt både utvecklare och säljare, för att klara både arbetet med de etablerade spelen, utvecklingen av nya spel och marknadsföreningen runt om i världen. Det säger företagets vd Johan Tengå.

FEO Media, som grundades 2012, har idag ett 50-tal anställda och arbetar på drygt 20 olika marknader. En av de största är Tyskland, där det nu görs en speciell satsning på att sprida Quizkampen på jobbet.

Johan Tengå, vd FEO Media, Johan@feomedia.com, 070 – 855 43 23

Om FEO Media
FEO Media AB är ett svenskt företag som huvudsakligen arbetar med att utveckla mobilspel. FEO Media är internationellt verksamt och står bland annat bakom spelet Quizkampen (QuizClash), som finns i flera lokalt språkanpassade versioner. Andra produkter är spelet Pixduel, som finns i USA och Storbritannien, samt en variant av Quizkampen, kallad Quizkampen på jobbet (QuizClash Enterprise), där speltekniken används för internutbildning inom företag. Bolaget har huvudkontor i Stockholm. Mer information finns på: www.feomedia.com

Taggar: