Välkommen till Findus utbildning Green Cooking Academy den 19 september!

Hur svårt kan det vara att laga vegetarisk mat? Inte alls enligt oss.

Den 19 september är du varmt välkommen till Findus utbildningsforum Green Cooking Academy. Är vegetarisk mat dyrare, svårare att tillaga och mindre populär bland matgäster? Dessa och några andra myter kommer vi slå hål på under utbildningen.

Findus bjuder in yrkeskockar som verkar inom kommuner, på skolor, äldreboenden eller på restauranger och café för att tillsammans utforska vegetariska råvaror och tillaga olika vegetariska maträtter för en mer hälsosam och klimatsmart vardag.

Som journalist är du välkommen att välja mellan två utbildningsalternativ. Alternativ 1 är mellan kl 15:00-19:00 med teoretisk introduktion, matlagning och gemensam middag. Alternativ 2 är mellan 15:00-16:00 med endast teoretisk introduktion.

På plats finns även Maria Svantemark, Nordic Sustainability Manager på Findus, som bland annat kan berätta om skiftet från kött till växtbaserat protein, Findus nya hållbarhetsstrategi samt om företagets mål att öka utbudet av fisk, grönsaker och vegetariskt i sortimentet.

Datum och tid: Torsdagen den 19 september klockan 15:00-19:00

Plats: Neo By Stockholm

Adress: Blickagången 14, 14159 Huddinge

Vänligen anmäl dig senast den 12 september till Ebba Tornekull på ebba.tornakull@se.findus.com. Vänligen uppge namn, e-postadress, telefon- nummer, val av kursalternativ samt eventuella kostpreferenser i anmälan.

Varmt välkommen!

Findus Sverige AB, som är en del av Nomad Foods, är ett av landets ledande livsmedelsföretag. Kvalitet och smak samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Vårt engagemang bygger på att vi vill hjälpa alla som lagar mat att göra livet bättre i flera avseenden. Oavsett om du lagar mat privat - till dig själv, till vänner eller familj - eller om du i din yrkesroll lagar mat - till skolbarn, restaurangbesökare eller äldre - vill Findus bidra med naturlig, näringsrik och hållbar mat, varje dag.

Findus Sverige är marknadsledande inom frysta grönsaker, fisk och lagade rätter i Sverige. Bolaget omsätter ca 2,2 mrd kronor och har 500 produkter i sitt sortiment. Verksamheten leds från huvudkontoret i Malmö. Findus Sverige ingår i Nomad Foods (NF), Europas största livsmedelsbolag inom kategorin fryst mat. Bolaget har 4 300 medarbetare i 15 länder samt 13 egna fabriker i Europa. Nomad Foods marknadsför produkter under varumärkena Findus, Birds Eye, Iglo, la Cocinera, Lutosa, Goodfella's och Aunt Bessie's.