First Camp fortsätter slå rekord – rekordomsättning även i augusti

First Camp Group, Skandinaviens största campingkedja, har tidigare rapporterat om en rekordstark omsättning i juli. Även i augusti slog campingkedjan nytt rekord. Gruppens totala omsättning blev 170 MSEK, en ökning proforma (exklusive förvärvseffekter) med 7 procent mot augusti 2021 och med 27 procent mot 2019. Den totala omsättningsökningen inklusive förvärvseffekter mot augusti 2021 blev hela 43 procent.

”Vi hade en stark intäktsökning i juli, och ännu starkare i augusti sett till procentuell skillnad mot det senaste normalåret 2019. Väldigt roligt att vi presterar så bra under årets två allra viktigaste månader. Hela marknaden har gått starkt tack vare återkomsten av utländska gäster men också för att Covid-19-pandemin inneburit att intresset för camping har ökat generellt. Dessutom ser vi att våra stora produktsatsningar och andra investeringar ger bra effekt”, säger First Camps VD Johan Söör och fortsätter:

”Parallellt med att driva organisk tillväxt fortsätter vi vår ambitiösa tillväxtagenda genom förvärv, och har spännande planer framöver i flera länder. Omsättningen på nyförvärvade destinationer accelereras när de integreras på vår firstcamp.se som är den största bokningskanalen i Skandinavien för camping och stugboende”.

Allra högst procentuell ökning mot augusti 2021 hade First Camp Röstånga – Söderåsen (+91 procent), First Camp Moraparken – Dalarna (+78 procent) och First Camp Sunne – Fryksdalen (+59 procent).

För mer information, vänligen kontakta:

Göran Meijer
CFO