First Camps Husbilspass slutsålda inom 24 timmar

Efter en superlansering har First Camps nya Husbilspass sålt slut på rekordtid. Husbilspasset, som introducerades för att erbjuda husbilsentusiaster ett smidigt och prisvärt sätt att utforska campinglivet på First Camps destinationer runt om i Skandinavien, har fått ett överväldigande positivt gensvar från marknaden.

Vid den första lanseringen under onsdagseftermiddagen, med 1000 pass tillgängliga, såldes samtliga pass inom ett dygn, vilket tydligt bekräftar intresset för detta erbjudande. First Camps Husbilspass erbjuder camping på över 65 destinationer i Sverige, Norge och Danmark för endast 250 kr per natt och är giltigt under utvalda veckor mellan vecka 1-24 samt 32-52.

"Vi är otroligt glada över den enorma responsen på vårt Husbilspass," säger Ingela Lundkvist, kommersiell chef på First Camp. "Det är uppenbart att det finns en stor efterfrågan på ett sådant erbjudande med gäster som vill upptäcka mer av First Camp. Vi är glada över att kunna erbjuda denna möjlighet att utforska våra vackra destinationer till ett förmånligt pris."

De 1000 första som mailat och ringt in till First Camps Contact Center kommer att få bekräftelse inom 2-3 dagar till följd av det höga trycket, och trots att de nuvarande Husbilspassen är slutsålda uppmanar First Camp intresserade campare att hålla utkik på hemsida och bli medlem i First Camp Club för att få information om eventuella framtida släpp av pass.

Ingela Lundkvist
Kommersiell chef, First Camp

ingela.lundkvist@firstcamp.se

Om oss

First Camp är Skandinaviens största campingkedja, med över 70 destinationer från svenska Boden i norr till danska Frigård i söder, inklusive fyra destinationer i Norge. Även varumärkena Leksand Resort, Kronocamping Lidköping och Jesperhus Feriepark ingår i koncernen. First Camps hjärta klappar för alla som älskar att bo i stuga, husvagn, husbil eller tält och koncernen har årligen cirka sex miljoner gästnätter. Företaget brinner för att tillgängliggöra natursköna och vackra platser, och omsorgsfullt utformade upplevelser. First Camp vill bli den världsledande campingkedjan, genom sitt tydliga fokus på innovationer och branschutveckling, satsningar på hållbarhet och givetvis – fantastiskt nöjda gäster.