Fiskarskoncernen uppnådde topplaceringar i undersökningen om Finlands mest ansedda varumärken

Resultat för undersökningen om vilka varumärken som är mest ansedda i Finland publicerades 29.9.2011. Undersökningen gjordes av forskningsinstitutet Taloustutkimus och tidningen Markkinointi & Mainonta och den utredde uppskattningen för mer än 1 000 finländska och internationella varumärken bland finländska konsumenter.

Fiskarskoncernens varumärken har placerat sig bra i undersökningen varje år. Varumärket Fiskars höll sin tredje plats från ifjol på listan av de mest ansedda varumärkena i Finland. Även Hackman, Iittala och Arabia placerade sig väl i undersökningen på platserna 6, 8 och 10.

De mest ansedda varumärkena i Finland år 2011:
1. Fazerin Sininen
2. Fazer
3. Fiskars
4. Joutsenlippu
5. Joutsenmerkki
6. Hackman
7. Google
8. Iittala
9. Abloy
10. Arabia

Fiskars är en ledande global leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Koncernen har en stark portfölj av ansedda internationella varumärken, inklusive Fiskars, Iittala, och Gerber. Fiskars grundades år 1649 och är Finlands äldsta företag. Koncernens aktier är föremål för handel på NASDAQ OMX Helsingfors. Fiskars omsättning år 2010 var 716 milj. euro och koncernen har cirka 3 600 anställda i över 20 länder.
www.fiskarsgroup.com