FlexQube erhåller en order från Mann+Hummel på ca 4 MSEK

FlexQube har erhållit en order på materialhanteringsvagnar och Liftrunnervagnar från Mann+Hummel Filtration Technology US LLC.

Totala ordervärdet på denna initiala order uppgår till närmare 4 miljoner kronor och ordern levereras i första kvartalet 2020. Vagnarna och tåglösningen kommer att levereras till Mann+Hummels fabrik i Gastonia, North Carolina, USA.

“Detta är vår första större order vi ehåller efter att distributörsavtalet kring Liftrunner-produkterna signerats med STILL GmbH i mars, tidigare i år. Det finns möjligheter till uppföljningsorders för FlexQube inom Mann+Hummel-koncernen, dels i USA och Mexiko där FlexQube har exklusivitet att leverera Liftrunners tåglösning tillsammand med vagnar från FlexQube-konceptet, men också i Europa och övriga världen där Mann+Hummel har många fabriker finns det möjlighet att få sälja vagnar framöver.

Vi är mycket nöjda över att Mann+Hummel ser FlexQube och Liftrunner-kombinationen som det mest lämpliga alternativet för internlogistik på Mann+Hummels fabriker i Nordamerika. Det finns en tydlig kostnads- och effektivitetsfördel med vår lösning jämfört med den nuvarande metoden som är väldigt gaffeltrucksintensiv, men också jämfört med andra konkurrerande leverantörer som erbjuder materialhanteringståg”, kommenterar Anders Fogelberg, VD FlexQube AB (publ).

Om Mann+Hummel

Mann+Hummel-koncernen är en tysk tillverkare med huvudkontor i Ludwigsburg, strax utanför Stuttgart. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar bland annat vätske- och luftfilter samt filtersystem, insugssystem och system för termisk hantering. Ungefär 90% av försäljningen på ca 4 miljarder euro går till bilindustrin. Företaget och dess dotterbolag finns på över 80 platser runtom I världen. Företagsgruppen ägs av de två grundarfamiljerna.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telefon +46 8-528 00 399, är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com.

Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 18 september 2019 kl. 08:45 CET.

www.flexqube.com

Citat