FlexQube erhåller ordrar värda 6,6 MSEK i USA

FlexQube har erhållit två ordrar som uppgår till totalt ca 6,6 MSEK från två olika kunder i USA. Den ena ordern uppgår till ca 3,8 MSEK och kommer från befintlig kund inom läkemedelsindustrin, som följer upp en order på 140 vagnar från 2021, med ytterligare en order på mekaniska vagnar från FlexQube.

Den andra ordern uppgår till ca 2,8 MSEK och är också på mekaniska vagnar till en befintlig kund inom tillverkningsindustrin.

Anders Fogelberg, VD kommenterar; ”Under fjolåret uppgick tillväxten för vårt mekaniska koncept till 76% och även om vi lägger stort fokus och mycket resurser på att etablera våra robotprodukter på marknaden så kommer de mekaniska vagnarna att fortsätta vara en stabil grund i vår affär. Vagnsbaserad logistik, mekanisk såväl som robotiserad, är grunden för en effektiv internlogistik för både lager och fabrik, vilket vi ser att kunder inom de båda kategorierna fortsätter att upptäcka. Dessutom är varje försäljning av en mekanisk vagn en option för oss att få sälja en robotiserad lösning som uppdatering till samma kund vid ett senare tillfälle.”

FlexQube är ett teknikbolag med huvudkontor i Göteborg och egna verksamheter i USA, Mexiko, Tyskland, England och Sverige, och är verksamt inom vagnsbaserad materialhantering genom ett patenterat modulkoncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekaniserad vagnslogistik. Genom företagets egenutvecklade och unika automationskoncept erbjuds robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har över 1000 kunder i 37 länder där de primära marknaderna är Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder återfinns inom tillverkningsindustrin, distribution- och lagerverksamheter. Vi representerar några av världens mest framgångsrika företag, varav en betydande andel är representerade på Fortune 500-listan. Dessa företag verkar inom bilindustrin, tillverkning av elektriska fordon, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Advisor. Läs mer på www.flexqube.com.