FlexQube får AMR-order värd ca 5,2 MSEK

FlexQube har fått sin första order på det nya och patenterade AMR-systemet FlexQube Navigator (autonomous mobile robot) på den nordiska marknaden. Ordervärdet uppgår till cirka 5,2 MSEK och kunden är en global tillverkare av kommersiella fordon. Kunden finns i Sverige och leverans planeras att slutföras under Q2 2024.

Mårten Frostne, VD på FlexQube kommenterar: "Det är fantastiskt att se den första ordern på vårt nya AMR-system på den nordiska marknaden till en av marknadsledarna inom tillverkning av kommersiella fordon. Vi ser fram emot att leverera en bra lösning och att fortsätta växa tillsammans med dem i framtiden. Den icke-lastbärande AMR, med förmågan att navigera motoriserade vagnar med olika storlek och form, kommer att ersätta befintliga gaffeltruckar och automatisera transporten av olika artiklar till monteringslinjen, vilket resulterar i förbättrad säkerhet, flexibilitet och effektivitet. Detta bekräftar det värde som vårt unika AMR-system skapar i materialhanteringsprocesser."

FlexQube är ett teknikföretag med huvudkontor i Göteborg och dotterbolag i USA, Mexiko, Tyskland och England. FlexQube erbjuder lösningar för vagnbaserad materialhantering med hjälp av ett patenterat modulärt koncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekanisk vagnlogistik. Genom det egenutvecklade och unika automationskonceptet kan FlexQube erbjuda robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har mer än 900 kunder i 36 länder med primära marknader i Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder finns inom tillverkningsindustri, distributions- och lager. Vi representerar några av de mest framgångsrika företagen i världen med en betydande andel representerad på Fortune 500-listan. Dessa företag finns inom fordonsindustrin, elfordonstillverkning, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.

För mer information, kontakta:

CEO, Mårten Frostne
marten.frostne@flexqube.com

CFO, Mikael Lindbäck
mikael.lindback@flexqube.com

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com

Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 6 dec 2023, kl. 15:00 CET.