FlexQube får order värd ca 4,7 MSEK

FlexQube har fått en order till en existerande kund i Mexiko värd ca 4,7 MSEK. Ordern kommer att levereras i slutet av det fjärde kvartalet 2024 och består av vagnstransportprodukter inom FlexQubes mekaniska konceptdel.

Kunden har kontinuerligt sedan 2021 utökat sin flotta av vagnstransportsystem via FlexQube.

FlexQube är ett teknikföretag med huvudkontor i Göteborg och dotterbolag i USA, Mexiko, Tyskland och England. FlexQube erbjuder lösningar för vagnbaserad materialhantering med hjälp av ett patenterat modulärt koncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekanisk vagnlogistik. Genom det egenutvecklade och unika automationskonceptet kan FlexQube erbjuda robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har mer än 1000 kunder i 38 länder med primära marknader i Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder finns inom tillverkningsindustri, distributions- och lager. Vi representerar några av de mest framgångsrika företagen i världen med en betydande andel representerad på Fortune 500-listan. Dessa företag finns inom fordonsindustrin, elfordonstillverkning, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.

För mer information kontakta:
CEO Mårten Frostne
marten.frostne@flexqube.com
+46 721 55 19 37

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Advisor. Läs mer på www.flexqube.com.