FlexQube förstärker säljorganisationen

FlexQube Inc. anställer, med start 4:e januari, Michael Gore som försäljningschef för Nordamerika. Michael Gore har 35 års erfarenhet från ledande roller inom försäljning och kommer senast från rollen som försäljningschef på KION Nordamerika. Försäljningsansvaret för Nordamerika har tidigare legat direkt under VD, Anders Fogelberg.

Samtidigt, med start den 4:e januari, anställs Tomas Karlsson som försäljningschef för Norden. Med anställningen av Tomas Karlsson så stärks fokus på säljarbetet i Norden där FlexQube inte haft en dedikerad säljresurs på senare tid. Tomas kommer till FlexQube från Swisslog där han arbetat med försäljning av automatiserade lagerlösningar.

VD Anders Fogelberg kommenterar: ”Under hösten har vi arbetat dedikerat och intensivt för att utöka antalet återförsäljare runtom i världen av vårt koncept och på kort tid har vi lyckats sluta avtal med tio nya återförsäljare. Under 2021 kommer vi fortsätta att knyta fler återförsäljare till oss. Vi ser också att antalet nyckelkunder med verksamhet i flertalet länder ökar och ett mer övergripande säljarbete är framgångsreceptet för att öka tillväxttakten.

Därför är jag är otroligt glad över att ha knutit Michael Gore till oss med sin erfarenhet från säljchefsroller och försäljning av produkter för internlogistik. Michael har tidigare bland annat ansvarat för återförsäljarnätet inom KION Nordamerika och även för försäljningen av Liftrunner-produkter under den period då KION Nordamerika hade återförsäljaravtalet.  FlexQube tog över detta i mars 2019.

Med Tomas får vi in säljkompetens med fokus på stora projekt och från segment där vi avser att ha en större tillväxt framöver, exempelvis e-handel och distribution. Tomas har en gedigen erfarenhet från robotisering och automationslösningar. Vårt fokus på robotiserade lösningar inom eQart-konceptet öppnar upp ännu fler tillväxtmöjligheter på vår Nordenmarknad och vi har därför valt att lägga mer fokus på att öka marknadsandelen i framförallt Sverige, Finland och Danmark på internationella storbolag. Tomas kommer därför också fokusera på att stötta vårt säljarbete på de nordiska bolagens utländska enheter.”

FlexQube erbjuder ett unikt och patenterat koncept för design och tillverkning av robusta, modulära och flexibla materialhanteringsvagnar. Företaget har tillverkning i Sverige och USA med tillhörande distribution i Europa och Nordamerika. Den 14:e december 2017 listades bolaget på Nasdaq First North i Sverige.

FlexQube har några av världens största tillverkare inom fordons-, energi-, försvars-, flyg-, vitvaru- och entreprenadmaskinsindustrin bland sina kunder. Några exempel är Volvo Cars, Siemens, Autoliv, Scania, Whirlpool, Eberspächer och Mann+Hummel.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telefon +46 8-528 00 399, är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com.