FlexQube har rekryterat Mikael Lindbäck som ny CFO för koncernen

Mikael Lindbäck kommer närmast från motsvarande finansiell roll på Centiro Solutions AB, ett ledande innovationsbolag som utvecklar molnbaserade mjukvarulösningar inom supply chain till multinationella bolag. Centiro har idag kontor i Sverige, USA, Indien och England.

Mikael har varit på Centiro Solutions AB i ca 2 år och var dessförinnan CFO på Gigant AB i 5 år. Mikael kommer tillträda tjänsten 16 september 2019.

”Det har varit en lång process att rekrytera en CFO och vi har haft väldigt många bra ansökningar. Vi känner oss väldigt nöjda med den här rekryteringen och tror och förväntar oss att Mikael kommer bli en viktig kugge i FlexQubes fortsatta expansion. Förutom gedigna CFO-kunskaper kommer Mikael även med en stark IT-kunskap som ligger i linje med bolagets ambition att skala upp och analysera verksamheten digitalt”, säger Anders Fogelberg, VD för FlexQube.

"Jag har stora förväntningar på Mikael men känner mig väldigt trygg med, både som nuvarande CFO och ägare, att lämna över stafettpinnen till Mikael. Han har stora och relevanta erfarenheter och kunskaper för att skapa värde för FlexQube, både med en gång men framför allt i vår fortsatta globala expansion. Jag tror även hans stora intresse för affären, verksamheten och IT-kunskaper kommer ge tydliga positiva effekter. Jag kommer finnas med och stötta Mikael så länge han känner det nödvändigt, men tror att han kommer vara självgående snabbt”, kommenterar Christian Thiel, CFO för FlexQube.