FlexQube startar dotterbolag i England och anställer säljchef från Trilogiq

Som ett led i FlexQubes strävan att stärka sin närvaro på den europeiska marknaden startar FlexQube nu upp ett dotterbolag i Storbritannien.

Storbritannien är identifierad som en strategiskt viktig framtidsmarknad för FlexQube där faktorer som storlek på marknad, språk och geografisk närhet varit särskilt viktiga. Som en del i denna nya marknadssatsning har FlexQube även anställt sin första engelska säljare, Tim Massey. Tim har många års erfarenhet som säljare av produkter inom internlogistik i Storbritannien och har ett väl utbyggt nätverk inom för FlexQube relevanta branscher. Tims senaste position innan han påbörjade sin anställning hos FlexQube var som Sales Team Manager UK på The Tube and Bracket Company (Trilogiq UK), där han arbetat de senaste 7 åren. Tim påbörjar sin anställning 22 april 2019.

”Det är ett naturligt steg för oss att etablera oss på den nästa största marknaden i Europa oavsett vad utfallet av Brexit-diskussionerna blir. Storbritannien kommer, likt alla länder i västvärlden, stå inför utmaningar inom industrin att effektivisera och automatisera. Vår starka tillväxt i USA ger oss också självförtroende när det gäller våra möjligheter att nå ut med vårt marknadsbudskap i en stor, homogen och industriellt framstående marknad som är engelsktalande. Vi ser också ett behov av att öka den fysiska närvaron i Europa för att gynna befintliga marknaders tillväxt eftersom de flesta företag vi arbetar med är globala och har fabriker i många länder.

Genom rekryteringen av Tim Massey som är en mycket erfaren säljare, hoppas vi på kort tid kunna bygga upp en stark marknadsnärvaro som resulterar i nya framgångsrika kundrelationer”, kommenterar Anders Fogelberg, VD för FlexQube.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telefon +46 8-528 00 399, är Bolagets Certified Advisor. Läs mer på www.flexqube.com.