FlexQube startar dotterbolag i Tyskland och anställer säljchef från Trilogiq

Som ett led i FlexQubes strävan att stärka sin närvaro på den tyska marknaden startar FlexQube nu upp ett tyskt dotterbolag, FlexQube GmbH. Det tyska dotterbolaget är strategiskt lokaliserat i Oberursel, strax utanför Frankfurt am Main och kommer främst sälja till kunder i Tyskland, men även till närliggande länder.

Som en del av det utökade fokuset på den tyska marknaden har FlexQube även anställt sin första tyska säljare, Jan Brettmann. Jan har många års erfarenhet som säljare av produkter inom internlogistik i Tyskland och har ett väl utbyggt nätverk inom för FlexQube relevanta branscher. Jans senaste position innan han påbörjade sin anställning hos FlexQube var som Senior Business Development Manager på Triloqiq Deutschland GmbH där han arbetat de senaste 8 åren. Jan påbörjar sin anställning 1 april 2018.

”Vi har stora förhoppningar på denna expansion av FlexQubes närvaro på den tyska marknaden, som utan tvekan är den största i Europa. Genom rekryteringen av Jan Brettmann som är en mycket erfaren säljare, hoppas vi på kort tid kunna bygga upp en stark marknadsnärvaro som resulterar i nya framgångsrika kundrelationer”, kommenterar Anders Fogelberg, VD för FlexQube.

Certified Adviser: Avanza Bank, telefon +46 8 409 421 20

Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 22 mars 2018 kl 14.30 CET.

Citat

Genom rekryteringen av Jan Brettmann som är en mycket erfaren säljare, hoppas vi på kort tid kunna bygga upp en stark marknadsnärvaro som resulterar i nya framgångsrika kundrelationer.