FlexQube utser ny CFO

Heidi Bader har utsetts till ny CFO för FlexQube och kommer att tillträda sin roll i slutet av augusti 2021. Heidi har en bakgrund från AB Volvo-koncernen och arbetat med internationell finans- och affärskontroll i många år. Närmast kommer Heidi från DB Schenker. Nuvarande CFO Mikael Lindbäck stannar i bolaget tills en kontrollerad överlämning skett.

VD Anders Fogelberg kommenterar: ”Jag är mycket glad att välkomna Heidi till FlexQube och rollen som CFO och att bli en del av vår ledningsgrupp. Med stor erfarenhet från finansiell rapportering, uppföljning och affärsplanering i en internationell miljö på de tidigare roller Heidi haft, kommer hon att bli en nyckelspelare för oss i vår globala tillväxtresa.”

FlexQube är ett teknikbolag med huvudkontor i Göteborg och egna verksamheter i USA, Mexiko, Tyskland, England och Sverige, och är verksamt inom vagnsbaserad materialhantering genom ett patenterat modulkoncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekaniserad vagnslogistik. Genom företagets egenutvecklade och unika automationskoncept erbjuds robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har över 700 kunder i 30 länder där de primära marknaderna är Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder återfinns inom tillverkningsindustrin, distribution- och lagerverksamheter. Exempel på större kunder är Volvo Cars, Siemens, Autoliv, Scania, Oda och Mann+Hummel.

For more information, contact the CEO, Anders Fogelberg

The share (FLEXQ) is traded on Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telephone +46 8-528 00 399, is the Company's Certified Adviser. Read more at www.flexqube.com