FlexQube vinner order värd ca 2 MSEK från Tyskland

Ett verkstadsföretag i Tyskland har lagt en order på ca 2 MSEK på hyllplansvagnar och pallvagnar till deras tillverkningsenhet i Tyskland. Vagnarna kommer att levereras under hösten med slutleverans i början av 2022.

VD Anders Fogelberg kommenterar; “Vi börjar se en tydlig effekt av de satsningar vi har gjort i Europa de sista åren och har ett starkt momentum för orderingången i DACH-regionen och Europa generellt på senare tid. Europa är en väldigt viktig och stor marknad för oss långsiktigt och det är tillfredsställande att vi nu ser en snabbt förbättrad orderingång. I juni stängde vi även den största affären i Frankrike hittills då vi sålde vagnar till ett vindkraftsbolag för 1 MSEK.”

FlexQube är ett teknikbolag med huvudkontor i Göteborg och egna verksamheter i USA, Mexiko, Tyskland, England och Sverige, och är verksamt inom vagnsbaserad materialhantering genom ett patenterat modulkoncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekaniserad vagnslogistik. Genom företagets egenutvecklade och unika automationskoncept erbjuds robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har över 800 kunder i fler än 30 länder där de primära marknaderna är Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder återfinns inom tillverkningsindustrin, distribution- och lagerverksamheter. Exempel på större kunder är Volvo Cars, Siemens, Autoliv, Scania, Oda och Mann+Hummel.