Mikael Lindbäck slutar som CFO på FlexQube

FlexQube AB:s (publ) Chief Financial Officer (CFO) kommer att sluta som CFO på FlexQube för att gå vidare till nya utmaningar. Han kommer att fortsätta i sin nuvarande roll under uppsägningstiden om sex månader för att säkerställa en ordnad övergång till dess att en ny CFO tillträder. Mikael Lindbäck har varit CFO för FlexQube sedan september 2019.

”Jag vill tacka Mikael för hans engagemang och värdefulla insats under den här tiden och jag önskar han lycka till i sin fortsatta karriär,” säger Anders Fogelberg, VD på FlexQube.

FlexQube har initierat rekryteringsprocessen för att hitta en ny CFO.

FlexQube erbjuder ett unikt och patenterat koncept för design och tillverkning av robusta, modulära och flexibla materialhanteringsvagnar. Företaget har tillverkning i Sverige och USA med tillhörande distribution i Europa och Nordamerika. Den 14:e december 2017 listades bolaget på Nasdaq First North i Sverige.

FlexQube har några av världens största tillverkare inom fordons-, energi-, försvars-, flyg-, vitvaru- och entreprenadmaskinsindustrin bland sina kunder. Några exempel är Volvo Cars, Siemens, Autoliv, Scania, Whirlpool, Eberspächer och Mann+Hummel.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telefon +46 8-528 00 399, är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com.