Norska Kolonial beställer vagnar för 2 miljoner kronor

Norges största leverantör av mat via nätet har fortsatt med sina beställningar på vagnar från FlexQube och har under det fjärde kvartalet 2020 beställt vagnar till deras distributionsverksamhet till ett värde av 2 miljoner kronor som levereras under december. Därtill har Kolonial indikerat att det potentiella behovet under 2021 av ytterligare vagnar uppgår till ett värde om drygt 3 miljoner kronor.

VD Anders Fogelberg kommenterar: ”Kolonial beställde sina första vagnar från oss under 2019 och har sedan dess fortsatt att vända sig till oss för framtagning av olika typer av vagnar till sin varuhantering och plockverksamhet. Det rör sig inte om bara en typ av vagn utan vi är nu uppe i ett tiotal olika vagnar som är designade för olika ändamål. För oss på FlexQube är detta en väldigt spännande bransch i kraftig tillväxt.”

FlexQube erbjuder ett unikt och patenterat koncept för design och tillverkning av robusta, modulära och flexibla materialhanteringsvagnar. Företaget har tillverkning i Sverige och USA med tillhörande distribution i Europa och Nordamerika. Den 14:e december 2017 listades bolaget på Nasdaq First North i Sverige.

FlexQube har några av världens största tillverkare inom fordons-, energi-, försvars-, flyg-, vitvaru- och entreprenadmaskinsindustrin bland sina kunder. Några exempel är Volvo Cars, Siemens, Autoliv, Scania, Whirlpool, Eberspächer och Mann+Hummel.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telefon +46 8-528 00 399, är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com.