Siemens i Kalifornien beställer vagnar för ytterligare ca 1,9 miljoner kronor

Siemens Mobility Inc. som tillverkar lätta tåg, spårvagnar och lok i Sacramento, Kalifornien beställer ytterligare materialhanteringsvagnar från FlexQube. Vagnarna kommer att levereras under det första kvartalet 2021. Siemens i Sacramento har varit en kund till FlexQube sedan 2017 och har kontinuerligt utökat sin vagnsflotta och totala antalet vagnar, levererade av FlexQube, i bruk på fabriken uppgår nu till över 1000. Så sent som i slutet av det tredje kvartalet beställde bolaget vagnar för 1,7 miljoner kronor av samma typ.

Anders Fogelberg, VD på FlexQube kommenterar: “Det är glädjande att se hur Siemens fortsätter att addera vagnar till sin fabrik från oss. Från starten med Siemens i Sacramento 2017 så har vi även kunnat växa inom Siemens-koncernen med flera leveranser av vagnar till systerfabriken i Tyskland. Den här typen av projekt där vi levererar en bred palett av applikationer för intralogistik är perfekt för vårt varumärkesbyggande där vi vill vara det marknadsledande företaget när det gäller innovativa lösningar för internlogistik.”

Om Siemens Integrated Mobility Solutions

Siemens Mobility Division levererar effektiva och integrerade transportlösningar av människor och varor – bland annat genom järnvägsautomation, järnvägselektrifiering, intelligenta trafisksystem och service. Siemens designar och tillverkar produkter i hela detta spektrum inklusive pendeltåg och regionala passagerartåg, höghastighetståg, spårvagnar, tunnelbanetåg samt lok. Siemens levererar också teknik för eltransmission samt, signal- och styrsystem för tågtrafik med gods och passagerare.

FlexQube erbjuder ett unikt och patenterat koncept för design och tillverkning av robusta, modulära och flexibla materialhanteringsvagnar. Företaget har tillverkning i Sverige och USA med tillhörande distribution i Europa och Nordamerika. Den 14:e december 2017 listades bolaget på Nasdaq First North i Sverige.

FlexQube har några av världens största tillverkare inom fordons-, energi-, försvars-, flyg-, vitvaru- och entreprenadmaskinsindustrin bland sina kunder. Några exempel är Volvo Cars, Siemens, Autoliv, Scania, Whirlpool, Eberspächer och Mann+Hummel.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telefon +46 8-528 00 399, är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com.

Citat