Wolter Group LLC, USA skriver på som återförsäljare för FlexQube

Wolter Group LLC, baserat i Wisconsin, USA, har kommit överens med FlexQube om att bli återförsäljare av FlexQubes produktsortimentet. Wolter Group är en familjeägd företagskoncern i mellanvästra USA med över 500 anställda i Wisconsin, Illinois, norra Michigan, Missouri, Indiana, Ohio och Kentucky.

Michael Gore från FlexQube kommenterar “Wolter Group är en av de främsta materialhanteringshandlarna i USA och att få dem som återförsäljare av FlexQube-produkter är ett viktigt steg för att öka vårt fotavtryck på den amerikanska marknaden.”

Om Wolter Group

En familjeägd företagskoncern som består av Wisconsin Lift Truck Corp., Illinois Material Handling, Kensar Equipment Company, Wolter Power Systems, Bohnert Equipment Company, A D Lift Truck, Fleet Services och Ellis Systems. Genom dessa verksamheter tillhandahåller Wolter Group en mängd olika tjänster, inklusive gaffeltruckar och materialhanteringsutrustning, industrimotorer och generatorer, pallställsystem, kontorsförvaring och arkivering samt automatiserade lagringssystem såsom vertikala karusellagringssystem, automatiserade guidade fordon, transportband, robotik & mer. Wolter-gruppen har en högutbildad personal med en genomsnittlig tjänstgöringstid på 14 år som är stolta över att leverera överlägsen service till över 20 000 kunder. Besök: www.woltergroupllc.com

FlexQube erbjuder ett unikt och patenterat koncept för design och tillverkning av robusta, modulära och flexibla materialhanteringsvagnar. Företaget har tillverkning i Sverige och USA med tillhörande distribution i Europa och Nordamerika. Den 14:e december 2017 listades bolaget på Nasdaq First North i Sverige.

FlexQube har några av världens största tillverkare inom fordons-, energi-, försvars-, flyg-, vitvaru- och entreprenadmaskinsindustrin bland sina kunder. Några exempel är Volvo Cars, Siemens, Autoliv, Scania, Whirlpool, Eberspächer och Mann+Hummel.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, telefon +46 8-528 00 399, är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com.