Flowscape expanderar i Nya Zeeland

Ett stort globalt konsultbolag expanderar sin Flowscapeinstallation i till två av sina kontor i Nya Zeeland. Lösningen innehåller både rums- och platsbokning samt ett kraftfullt verktyg för analys av kontorsytornas nyttjande. Det totala ordervärdet är 370,000 SEK första året och därefter 100,000 SEK årligen.

”För några månader sedan installerade vi vår lösning på kundens kontor i Hamilton, Nya Zeeland. Att de nu väljer att installera lösningen i ytterligare två kontor i Nya Zeeland ser vi som en fantastisk bekräftelse på att kunden är nöjd med lösningen.” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden har sedan tidigare installerat Flowscapes rums- och platsbokningslösning på deras kontor i Hamilton, Nya Zeeland. Nu väljer de att expandera lösningen till kontoren i Wellington och Petone. De har valt Flowscapes lösning med sensorer i rummen och desk donglar på platserna, för automatisk bokning när man går in i rummen eller sätter sig vid en arbetsplats. Användarna kommer kunna använda systemet via deras mobiltelefoner eller laptops. Det har också varit viktigt för denna kund att noggrant mäta vilket nyttjande de har på rum och arbetsplatser. Detta för att kunna förstå hur kontoret används efter pandemin, när många fortsätter att arbeta hemifrån några dagar i veckan. Beläggningen på kontoret förväntas därmed gå ner och det skapar möjlighet till att reducera kontorsytorna och spara hyreskostnader.

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com