Flowscape får initial order för ny global utrullning

Efter en framgångsrik pilot har Flowscape, genom vår globala partner Fujitsu, tecknat ett avtal för global utrullning av vår Smarta-kontorslösning. Slutkunden är ett multinationellt företag med verksamhet över hela världen. Denna första order avser fyra kontor i två länder. Kontraktsvärdet är 1,4 miljoner SEK första året och därefter 0,6 miljoner SEK årligen över kontraktslängdens fem år.

”Återigen väljer ett globalt storföretag att rulla ut Flowscapes innovativa Smartakontorslösning till flera kontor spridda över världen. Vi ser ett ändrat beteende på marknaden där allt fler multinationella företag väljer samma lösning för alla sina kontor. Eftersom Flowscape redan har ett flertal kunder som expanderar globalt är vi mycket väl positionerade i denna utveckling. Denna affär visar även att strategin att skala internationellt med globala partners fungerar. Fujitsu har nu etablerat en global leverans- och supportprocess, som även andra kunder kan använda.” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kontraktet är ett resultat av ett framgångsrikt pilotprojekt som visade på nyttan av Flowscapes Smartakontorslösning med rumspaneler, smart phone app, web app, kioskskärmar, sensorer, Outlook plugin och även vårt nya analysverktyg, som ger fastighetschefen ett kraftfullt verktyg för att optimera kontorsytorna.

Ordern avser installationer på fyra kontor i två länder i Europa. Diskussioner pågår gällande ytterligare installationer på flera av kundens kontor ute i världen.

Denna information är sådan information som Flowscape AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 februari 2019.

Email: peter.reigo@flowscape.se