Flowscape får order för utökad global utrullning

Ett stort globalt bolag fortsätter sin utrullning av Flowscapes smarta kontorslösning. Totalt omfattar installationen idag mer än 65,000 bokningsbara arbetsplatser och 7,800 mötesrum i 47 länder för samma kund. Ordern för utökning av antalet användarlicenser och installationstjänster uppgår till 1,1 MSEK (110,000 euro) under första året.

”Med mer än 65,000 bokningsbara arbetsplatser och 7,800 mötesrum är den här kundinstallationen troligtvis den mest omfattande i världen. Det visar att Flowscapes system klarar att hantera mycket stora och krävande installationer på ett effektivt sätt, i detta fall med 3D-kontorskartor för 135 byggnader och ett mycket stort antal användare. Många av kontoren har även sensorer och inomhuspositionering installerat för ytterligare funktionalitet och nyttjande data. Allt eftersom kunden öppnar upp fler kontor, och antalet användare ökar, väntar vi oss fler ordrar på användarlicenser.” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden har en global policy att godkänna hemarbete upp till hälften av arbetstiden. Kontoren kommer behöva anpassas till mer fokus på samarbete, kreativt arbete och social samvaro. Omställningen av kontoren ställer stora krav på nyttjandedata och hur man kan optimera kontoren till de nya arbetssätten. Individuella arbetsplatser kommer troligen bli färre men bokningsbara, medan samarbetsytorna ökar. Även ökad flexibilitet krävs, en kontorsyta kan ena dagen användas för individuellt arbete och nästa dag för en workshop. För att få detta att fungera krävs moderna digitala lösningar. Flowscapes smarta arbetsplats- och rumsbokningslösning är designat för att hantera dessa behov i det nya hybrida arbetssättet.