Flowscapes vinner mark i Frankrike

Ett stort multinationellt nordamerikanskt teknikbolag har valt att köpa Flowscapes smarta kontorslösning till sitt kontor i Paris. Ordervärdet det första året är 550.000 SEK och därefter 200.000 SEK årligen återkommande

”Eftersom kunden har använt vårt system sedan början av 2019, på ett annat av företagets kontor, är det extra kul att de nu väljer att utöka sin Flowscape-installation till fler kontor. Det bekräftar att de är nöjda och ser stor nytta med systemet. Denna order är även en mycket viktig landvinning på en av Europas största marknader.” säger Anders Malmström, Försäljnings- & marknadschef på Flowscape.

Kunden flyttar till ett nytt kontor och en stor drivkraft har varit att skapa en effektiv vardag för medarbetarna. De ville hitta en innovativ och modern lösning som förstärker medarbetarnas upplevelse och effektivitet på deras nya flexibla arbetsplats. Möjligheten att mäta nyttjandet av ytorna har också varit ett viktigt behov, för att framöver kunna optimera både möblering och storlek på kontoret.

Flowscapes lösning hos kunden inkluderar rumspanels-, rumsboknings- och platsmanageringslösningar, med sensorer för alla mötesrum och arbetsplatser. Ett antal kiosk skärmar kommer finnas så både gäster och medarbetare enkelt skall kunna hitta lediga resurser. Rumspaneler monteras utanför alla bokningsbara rum och sensorer används för att detektera om mindre samtalsrum och telefonhytter är lediga. Både rum, arbetsplatser och viktiga kontorsresurser visualiseras på Flowscape’s interaktiva karta, Flowmap, som nås via mobilen, laptopen och på kioskskärmarna. Lösningen innehåller även det kraftfulla statistikverktyget Flowmanager där kunden kan analysera nyttjande av både mötesrum och arbetsplatser samt få en rapport varje kväll över vilka platser som använts och därmed behöver städas.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Försäljnings- och Marknadschef, Flowscape
Mobil: +46 (0) 70 664 3031
Mail: anders.malmstrom@flowscape.se

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscape.se.