ÄNTLIGEN EKOLOGISKA SNACKSOLIVER!

För att möta den ökade efterfrågan på hälsosamma och ekologiska snacksprodukter lanserar nu Fontana en nyhet som uppfyller dessa behov. Under vecka 42 lanseras Fontana Snacksoliver som är ekologiska och av högsta kvalitet. De kommer från Grekland och är opastöriserade med havssalt. Fontana Snacksoliver är smaksatta med olivolja och kryddor, de är urkärnade och utan lag. Förpackade i en praktisk och återförslutningsbar påse som rymmer 50 gram oliver. Följande smaker lanseras; Gröna oliver med chili och vitlökKalamon-oliver med grekiska örter Mixade oliver med vitlök och örter.

-För oss på Fontana känns det bra att utöka snacksortimentet med ekologiska oliver och vi tror det kommer att uppskattas av alla som söker hälsosamma snacks. Snacking är en megatrend och det ska bli intressant att följa nya konsumtionsmönster framöver. Jag tror att vi kommer att äta mindre och mindre men vid fler tillfällen än vid traditionella måltider som frukost, lunch och middag, säger, Corina Papadopoulou, kommunikationschef, Fontana Food AB.

Fontana har i sin långsiktiga vision en strävan att fortsätta vara ett hållbart företag i ett hållbart samhälle. Det innebär att vi ständigt måste arbeta med förbättringar och förändringar för att minska våra egna miljö- och sociala belastningar men att även påverka våra partners och samhälle i en hållbar riktning. Ett av de prioriterade områdena är att utöka det ekologiska sortimentet.

Priser och tillgänglighet. Under vecka 42 lanseras Fontana Snacksoliver i butik och du kan köpa produkterna hos landets dagligvarukedjor; ICA och Bergendahls. Rekommenderat pris i butik: Ca 11.90 kr (gröna oliver)  och 15.90 kr (svarta och mixade oliver)

Fontana Food AB är ett familjeföretag. Sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland och länderna kring Medelhavet i Sverige. Den klassiska halloumi-osten har funnits sedan 1980-talet, då Fontanas grundare Frixos Papadopoulos var först i Sverige med att sälja halloumi. Numera är den högt älskad i hela landet. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som vår grundare Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen och sonen Loizos Papadopoulos är VD. Fontana har 35 st. anställda med en omsättning på drygt 300 MSEK (2015). www.fontana.se