Dubbla olivnyheter från Fontana

Till alla olivälskares glädje lanserar Fontana äntligen dubbelfyllda oliver på den svenska marknaden. De kommer i två olika smaker, och samtidigt släpps de klassiska Halkidikioliverna som ekologiska.

– Vi arbetar för att ha ett stort ekologiskt utbud och därför känns det naturligt att ha ett ekologiskt alternativ till våra Halkidikioliver. De dubbelfyllda nyheterna är fantastiskt goda och vi är glada att presentera dem på den svenska marknaden, säger Corina Papadopoulou, vice VD på Fontana Food AB.

Ekologiska Halkidikioliver
Den grekiska olivsorten Halkidiki är Greklands mest populära gröna oliv och en stor favorit även i Sverige. Oliven har en smörig smak med lätt sälta och syrlighet. Hos Fontana har den varit en storsäljare och nu kommer den som ekologisk. Rek. pris 26,90 kr.

Dubbelfyllda oliver
De efterlängtade dubbelfyllda oliverna är även de av sorten Halkidiki och kommer i smakerna jalapeño & vitlök och mandel & pimiento. Oliverna passar perfekt som tilltugg eller på buffébordet och serveras kylda för bästa smak. Rek. pris 39,90 kr.

Produkterna finns i butik från och med vecka 11.

För mer information kontakta gärna Emelie Engström, presskontakt för Fontana Food AB på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie.engstrom@editk.se.

Fontana Food AB är ett familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen.

Till alla olivälskares glädje lanserar äntligen Fontana dubbelfyllda oliver på den svenska marknaden. De kommer i två olika smaker, och samtidigt släpps de klassiska Halkidikioliverna som ekologiska.

Corina Papadopoulou, vice VD på Fontana Food AB