Fontana först igen – lanserar halloumifries och hallouminuggets i dagligvaruhandeln

Fontana lanserade halloumi i Sverige redan 1984, sedan dess har de drivit och utvecklat halloumimarknaden. Nu intar de även frysdisken med halloumifries och hallouminuggets – ett helt nytt sätt att äta halloumi. Enkelt att tillaga i ugn, perfekt för barnfamiljen eller den breda målgruppen som vill ha ett snabbt, gott och även vegetariskt alternativ på matbordet.

Foto: Liza Simonsson

Trenden snacking och sharing, att dela på smårätter, blir allt vanligare. Samtidigt väljer fler bort kött till förmån för vegetariska alternativ som halloumi. Osten har blivit populär för sina många användningsområden, och nu kommer två nya sätt att njuta av den. Halloumi är både naturlig och proteinrik vilket gör den till en mer hälsosam råvara än många av de andra vegetariska alternativen.

– Det är med stor förväntan och spänning som vi lanserar Fontanas hallouminuggets och halloumifries. Det är ett projekt hela företaget har jobbat stenhårt med i nästan två år. Det känns otroligt roligt att förverkliga en helt ny idé till färdig produkt och kunna erbjuda våra konsumenter något helt nytt i dagligvaruhandeln - som passar helt rätt in i tiden. Vi är dessutom extra stolta att våra nyheter är gjorda av 100 % halloumi som uppfyller våra strikta kvalitetskrav på råvara, säger Loizos Papadopoulos, VD Fontana.

De nya produkterna finns i frysdisken hos ICA, City Gross och inom foodservice med säljstart vecka 19.

Hallouminuggets, rek. pris: 45,90 kr

Halloumifries, rek. pris: 39,90 kr

För mer information kontakta gärna Emelie Engström, presskontakt för Fontana Food AB på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie.engstrom@editk.se.

Fontana Food AB är ett familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen.

Snabbfakta

Fontana lanserade halloumi i Sverige redan 1984, sedan dess har de drivit och utvecklat halloumimarknaden. Nu intar de även frysdisken med halloumifries och hallouminuggets – ett helt nytt sätt att äta halloumi. Enkelt att tillaga i ugn, perfekt för barnfamiljen eller den breda målgruppen som vill ha ett snabbt, gott och även vegetariskt alternativ på matbordet.

Loizos Papadopoulos, VD Fontana