Fontana skapar streetfoodkänsla i brödhyllan

Det ska vara enkelt att dela det goda, menar familjeföretaget Fontana. Ännu enklare blir det med nyheten Pocket Wrap – ett mjukt, vikt bröd att fylla med allt från tacofärs till tandoori. Pocket Wrap blir fortsättningen på Fontanas lyckade brödsatsning som började med en stenugnsbakad pizzabotten och fortsatte med Flatbread Naanita. Med Pocket Wrap breddar Fontana hyllan och hjälper till att förvandla rester till spännande streetfood.

Mjukare än en taco, mindre än en wrap

Pocket Wrap är ett bröd som är mjukare än en taco och mindre än en wrap. Det som gör brödet speciellt är att det är förgräddat, färdigvikt och ovanligt mjukt. Efter några minuter i ugnen eller mikron upplevs det som nybakat.

– Det känns kul att kunna erbjuda konsumenterna ett helt nytt alternativ i brödhyllan. Vi har goda bröderfarenheter efter vår stenugnsbakade pizza som blev en storfavorit hos konsumenterna, och vår senaste nyhet Flatbread Naanita. Precis som Naanita är Pocket Wrap inspirerad av streetfoodtrenden vars ledord är enkelt, snabbt och gott”, säger Loizos Papadopoulos, vd på Fontana Food.

Resternas bästa vän

De mjuka vikta bröden kommer att finnas på ICA lagom till sportlovens många och snabba måltider. Med Pocket Wrap kommer det att bli enklare att ta tillvara rester på ett roligt och gott sätt, vilket Fontanas vd Loizos Papadopoulos tycker känns bra på flera sätt.

– Hushållens matsvinn utgör en stor klimatpåverkan. Det är inte alltid lätt att veta vad man ska göra av alla rester i kylskåpet. Med Pocket Wrap är det enkelt att skapa restfest genom att toppa bröden med gårdagens gryta, lite sallad och en av våra goda röror. Fontana tänker hållbarhet i alla led av värdekedjan, menar Loizos Papadopoulos. Kan vi inspirera konsumenterna att ta hand om sina rester samtidigt som de har en snabb och uppskattad måltidslösning så är det ett värdefullt bidrag från vår sida.

Fakta om Pocket Wrap

Rekommenderat pris 31.90 kr - 34.90 kr. Produkten finns på ICA från v7.

För mer information, kontakta gärna: corina@fontanafood.se

Corina Papadopoulou
Vice vd & marknadsansvarig

Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag som sedan 1978 ser till att god mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet finns i Sverige. Lika länge har familjen Papadopoulos arbetat för ett hållbart samhälle som värnar om människa, djur och natur. 2015 startade Fontanas grundare Frixos stiftelse för att stötta entreprenörskap som främjar social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet och motverkar utanförskap. Fontana drivs idag av andra generationen Papadopoulos, syskonen Loizos och Corina.

”Det känns kul att kunna erbjuda konsumenterna ytterligare ett alternativ i brödhyllan. Där har vi sedan tidigare stenugnsbakad och färdiggräddad pizzabotten och vår senaste nyhet Flatbread Naanita. Precis som Naanitan är Pocket Wrap inspirerad av streetfoodtrenden vars ledord är enkelt, snabbt och gott”,
Loizos Papadopoulos, vd Fontana Food AB