Fontana utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2019

Fontana är en av Sveriges 20 bästa arbetsplatser i kategorin små bolag enligt organisationen Great Place to Work. Det tillkännagavs under galan Sveriges bästa arbetsplatser på Cirkus under gårdagskvällen.

Glada medarbetare på Fontana. Foto: Privat

Under hösten 2018 blev Fontana för andra året i rad certifierade med Great place to Work®, och gick därmed vidare till att konkurrera om titeln Sveriges Bästa Arbetsplats. Nu står det klart att de är ett av de 20 företag som får utmärkelsen i kategorin små bolag med 20-49 anställda.

Det är med stor ödmjukhet och stolthet vi tar emot utmärkelsen. Ända sedan min far grundade Fontana 1978 har vi alltid haft våra medarbetares trivsel och välmående i fokus, så därför betyder det här fina priset extra mycket för oss. Utan våra medarbetares engagemang, lojalitet och passion så hade vi inte varit där vi är idag. Priset är ett fantastiskt kvitto på den företagskultur min far grundade Fontana på, och som vi aktivt jobbar med än idag, säger Loizos Papadopoulos, vd för Fontana.

Den prestigefyllda utmärkelsen är ett resultat av en omfattande medarbetarundersökning genomförd av Great Place to Work®. Den uppmärksammar den insats som görs av arbetsgivaren för att skapa en bra arbetsplats och är baserad på medarbetarupplevelsen.

Att vinna utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplats är något som alla medarbetare kan vara stolta över. Engagemang är en förutsättning för framgång idag, säger Maria Grudén, vd Great Place to Work i Sverige.

Nomineringen har skett genom en utvärderingsprocess där alla organisationer som uppnår en internationell standard erhåller ett certifikat. Vilka organisationer som tilldelas certifieringen avgörs genom årliga medarbetarundersökningar för vad som kännetecknar en utmärkt arbetsplats. Standarden bygger på mer än 25 års forskning och analys av miljontals medarbetarundersökningar i 50 länder.

För mer information kontakta gärna: Emelie Engström, presskontakt Fontana på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie.engstrom@editk.se.

Fontana Food AB är ett familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen.

Fontana är en av Sveriges 20 bästa arbetsplatser enligt organisationen Great Place to Work. Det tillkännagavs under galan Sveriges bästa arbetsplatser på Cirkus under gårdagskvällen.

– Det är med stor ödmjukhet och stolthet vi tar emot utmärkelsen. Ända sedan min far grundade Fontana 1978 har vi alltid haft våra medarbetares trivsel och välmående i fokus, så därför betyder det här fina priset extra mycket för oss. Utan våra medarbetares engagemang, lojalitet och passion så hade vi inte varit där vi är idag. Priset är ett fantastiskt kvitto på den företagskultur min far grundade Fontana på, och som vi aktivt jobbar med än idag.
Loizos Papadopoulos, vd för Fontana.
– Att vinna utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplats är något som alla medarbetare kan vara stolta över. Engagemang är en förutsättning för framgång idag.
Maria Grudén, vd Great Place to Work i Sverige.