Fontanas halloumiburgare utsedd till Årets Foodservicevara 2018

Branschpriset Årets Foodservicevara tilldelas en produkt som haft en särskilt framgångsrik lansering, bidragit till innovation i branschen och skapat mervärde för restaurang och storkök. Nu står det klart att Fontanas halloumiburgare vinner Årets Foodservicevara 2018.

Fontanas medarbetare tar emot priset på DLFs event Foodservice ’18. Från vänster: Conny Lantz, Corina Papadopoulou, Loizos Papadopoulos, Per Sjövall och Peter Persson. Foto: Evan Pantiel

Under torsdagskvällen delade branschorganisationerna DLF – Dagligvaruleverantörers Förbund, Visita och Livsmedelsgrossisterna för Restaurang och Storkök ut priset på Foodservice '18. Vinnaren av det ärofyllda branschpriset blev Fontanas halloumiburgare, som fick hela 43% av rösterna.

– Produkten ligger verkligen rätt i tiden, som ett välsmakande alternativ till hamburgaren och som skapat halloumifeber inom restaurang och fast-food. Den unika runda halloumiskivan är ett nytt sätt att äta burgare på när allt fler efterfrågar vegetariska alternativ, säger Niclas God, inköpsdirektör på Martin och Servera och ordförande för juryn i Årets Foodservicevara.

– Vi är jättestolta över att ha tagit emot det här priset. Vår pappa introducerade halloumi till Sverige i början av 80-talet och idag är det en självklar produkt på många svenskars matbord. Vi har så mycket hjärta i vårt företag och vår halloumiburgare är en produktinnovation som är helt i linje med vår vision ”En godare värld för alla”, säger Loizos Papadopoulos, VD på Fontana Food.

För mer information kontakta gärna: Emelie Engström, presskontakt för Fontana på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie@editk.se.

Fontana Food AB är ett familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen.

Produkten ligger verkligen rätt i tiden, som ett välsmakande alternativ till hamburgaren och som skapat halloumifeber inom restaurang och fast-food. Den unika runda halloumiskivan är ett nytt sätt att äta burgare på när allt fler efterfrågar vegetariska alternativ.
Vi är jättestolta över att ha tagit emot det här priset. Vår pappa introducerade halloumi till Sverige i början av 80-talet och idag är det en självklar produkt på många svenskars matbord. Vi har så mycket hjärta i vårt företag och vår halloumiburgare är en produktinnovation som är helt i linje med vår vision ”En godare värld för alla".
Loizos Papadopoulos, VD på Fontana Food