Grekiska smaknyheter från Fontana

Fetaost och tzatziki är två av de mest älskade grekiska produkterna på våra matbord. Nu lanserar Fontana tärnad fetaost med smak, och tzatziki i ny tappning.

Smaknytt från Fontana: fetaost i två nya tappningar och tzatziki helt utan tillsatser.

Det här är produkter som inte längre bara är klassiker i den grekiska matkulturen utan numera även i den svenska. Vi är så glada att fortsatt kunna erbjuda våra smakrika produkter i ännu fler varianter! säger Corina Papadopoulou, kommunikationschef på Fontana Food AB.

Tärnad fetaost i olja
Perfekt för den som vill avnjuta fetaost på ett enkelt och bekvämt sätt. Osten kommer i två smaker: vitlök & örter och chili & örter. Passar perfekt som salladsbas eller på ostbrickan. Överbliven olja används med fördel som marinad. Finns i butik från och med vecka 7. Rek. pris: 32,95 kr.

Tzatziki med nytt recept – helt utan tillsatser
Den klassiska grekiska röran är ett måste på buffébordet eller som tillbehör till grillat. Nu lanserar Fontana sin omtyckta tzatziki i ny tappning, helt fri från konserveringsmedel och tillsatser. Tack vare en unik tillverkningsmetod med högtrycksprocess är det möjligt att förlänga hållbarhet på mat utan att tillsätta konserveringsmedel. Finns i butik. Rek. pris: 32,90 kr.

För mer information kontakta gärna Emelie Engström, presskontakt för Fontana Food AB på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie.engstrom@editk.se.

Fontana Food AB är ett familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen.