Hälsosamt småätande: Fontana först i Sverige med fyllda snacksoliver

Vem snacksar du med? När det svenska familjeföretaget Fontana lanserar fyllda grekiska kvalitetsoliver lyfter man fram att oliverna passar alla situationer. Före maten, till drinken, på festen – eller i farten, som ett litet mellanmål. Oliverna kommer i små smarta påsar som är lätta att ha till hands och ta med sig.

Ibland vill man ha något litet att äta. Gärna i en praktisk förpackning. Helst något som är bra för kroppen men som också passar till drinken. För att möta den växande snackingtrenden lanserar det svenska familjeföretaget Fontana fyllda grekiska oliver i små snygga snackspåsar. Fyllda snacksoliver har inte funnits i Sverige tidigare. Nu kan man välja mellan gröna Halkidikioliver fyllda med vitlök, jalapeno eller pimiento, samt naturella Kalamataoliver och en Olivmix.

Hälsosamt småätande

Tanken med Snacksoliverna är framför allt att det ska bli lätt att hitta en mindre mängd goda oliver före eller till maten, men också att det blir lättare att äta några oliver i farten när som helst på dagen. På Fontana pratar man om ”hälsosam snacking”, att oliverna kan bli ett alternativ både till chips och nötter, och faktiskt även till godis och kakor – allt sådant som vi gärna plockar i oss när vi är sugna.

”När vi växte upp och de flesta andra fick lördagsgodis i sina påsar fick jag oliver”, säger Fontanas vd Loizos Papadopoulos. ”Ni behöver inte tycka synd om mig, jag älskar oliver. De är ett bra mellanmål, fulla av näringsämnen och bra fetter. Snacksoliver är gott till drinken, men vi hoppas också att fler än vi ska upptäcka oliver som mellanmålssnacks. Våra snygga små påsar är lätta att ha med sig eller låta ligga framme.”

Små smarta påsar med mycket smak

Filmer som Fontana tagit fram för en kampanj i sociala medier visar olika snackssammanhang där några oliver kan komma väl till pass: Tonårssnacks, Tjejsnacks, Taktiksnacks och Jobbsnacks. Eftersom påsarna rymmer högst tio oliver undviker man också matsvinn och halvätna burkar i kylen. Och eftersom alla påsar innehållet olika oliver behöver man inte heller välja smaksättning, utan kan blanda hejdlöst. Det här är små smarta påsar med mycket smak.

Fakta om Fontana Snacksoliver

Fontana Snacksoliver är förpackade i påsar à 70 g. De fem sorterna är Halkidki fyllda med Pimiento, Vitlök och Jalapeno, samt naturella Kalamata och Olivmix. Rekommenderat pris för respektive påse är 15:90 SEK. Produkterna finns på ICA, Coop, Citygross, Willys och Hemköp från vecka 42.

För mer information kontakta gärna: Corina Papadopoulou, presskontakt, corina@fontanafood.se

Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen som VD och dottern Corina Papadopoulou som vVD.

Hälsosamt småätande: Fontana först i Sverige med fyllda snacksoliver

Loizos Papadopoulos, vd