Ny VD på Sportamore

Footway förvärvade Sportamore i april i år och är därmed ett dotterbolag i Footway-koncernen. Henrik Martin tillträder från och med 12 augusti 2020 rollen som tillförordnad VD på Sportamore efter Johan Ryding.

Henrik Martin har en 20-årig erfarenhet som entreprenör och konsult, och har tidigare bland annat varit VD för Intellectual Capital Sweden, Nordenchef för IT-konsultföretaget Adera och managementkonsult på McKinsey. Henrik har drivit ett flertal integrationsinitiativ under sin karriär, och har som huvuduppgift att säkerställa en framgångsrik integration mellan Footway och Sportamore.

Johan Ryding lämnar sin VD-post i dotterbolaget Sportamore som ett led i det pågående integrationsarbetet.

“Under sina 10 år som VD har Johan framgångsrikt bidragit till Sportamores imponerande utveckling. Vi ser fram emot att nu arbeta tillsammans med Henrik för att fortsätta integrationen”, säger Daniel Mühlbach, koncernchef för Footway Group och styrelseordförande i Sportamore.

Daniel Mühlbach, VD Footway

Henrik Martin, tf VD Sportamore
Email: henrik.martin@sportamore.se

Susanne Cederström, IR

Bolaget grundades 2010 och är en lönsam nätbaserad plattform med försäljning inom skor, sport och mode. Vi vill påskynda hur internets transparens gör kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö avgörande för framtidens produktutveckling. Koncernen finns idag på 24 marknader. För att möjliggöra snabb tillväxt arbetar vi med globala strukturer, crowdsourcing och hög grad av automatisering.

Footways aktier är listad på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn FOOT B och FOOT PREF. Erik Penser Bank AB är Certified Adviser och nås på 08-463 83 00 eller via email: certifiedadviser@penser.se. Mer information om bolaget finns på footway.se/investors

Informationen lämnades enligt VDs försorg, för offentliggörande den 12 augusti 2020 14:00 CEST.