Kommentar: Restaurangmoms

- Vi har jobbat hårt för att restaurangmomsen ska halveras och förslaget är ett steg i rätt riktning för fler jobb, säger Camilla Littorin, förbundssekreterare på FöretagarFörbundet.
Syftet är att sänka trösklarna in på arbetsmarknaden, öka arbetsutbudet samt främja fler och växande företag. - En sänkning har stor betydelse inte minst för ungdomar eftersom många får sitt första jobb i restaurangnäringen, säger Camilla Littorin.

För mer information Camilla Littorin, Förbundssekreterare FöretagarFörbundet Tel: 070-553 66 70 e-post: camilla.littorin@ff.se Mats Eriksson, Mats Eriksson Catering, småföretagare och styrelseledamot i FöretagarFörbundet Tel 070-496 00 97 e-post: gott@mecatering.se

Taggar:

Företagarförbundet är en ideell och partipolitiskt obunden organisation, som sedan 1936 arbetar för att göra det bättre, enklare ochtryggare att starta och driva samt utveckla småföretag i Sverige. Att skapa opinion om och öka förståelsen för småföretagarnas roll samt betydelse isamhällsutvecklingen och för tillväxten är kärnan i vår verksamhet. Därutöver levererar vi kvalificerade förmåner och tjänster till våra medlemmar. Läs mer på www.ff.seFölj oss på Facebook https://www.facebook.com/friaforetagare/