Pressträff Ny undersökning presenteras Soloföretagaren - Sveriges framtid?

Ny undersökning presenteras: Soloföretagaren – Sveriges framtid? Småföretagen är hetare än någonsin. Men debatten rör sällan enmansföretagen – den största företagsgruppen i Sverige. De är praktiskt taget osynliga. Därför har vi nu genomfört en rikstäckande undersökning om soloföretagen. Vilka är de? Hur ser deras vardag ut? Och hur kan de bli fler? Och vad säger våra politiker? Välkommen till ett seminarium den 3 december - mitt bland hårt arbetande småföretagare på United Spaces i centrala Stockholm. På plats för diskussion och debatt finns moderaternas partisekreterare Per Schlingmann och näringsutskottets Börje Vestlund från socialdemokraterna. Och självklart ett stort antal enmansföretagare.
Plats: United Spaces, Vasagatan 11, 1 tr., Stockholm Tid: Torsdagen den 3 december 2008, kl. 9.30–11.00 Program: 09.30 Fika 09.50 Presentation av undersökningen 10.15 Paneldiskussion med politiker och enmansföretagare Anmälan: OSA via e-post till maria.linde@ff.se senast den 30 november.
Varmt välkommen, Camilla Littorin, förbundssekreterare, FöretagarFörbundet