Seglivad kämpe vann hederspris!

Sveriges snabbast växande småföretagarförbund, FöretagarFörbundet, höll sin årsstämma på Hasselbacken i lördags. Där mottog Elias Melki förbundets hederspris, Kläppen. Priset delades ut av förbundsordföranden Per Lidström som för femte året i rad valdes av en enhällig förbundsstämma.

Det är fjärde året i rad som hederspriset Kläppen delas ut. Näringsminister Maud Olofsson uppvaktades julen 2006 med det första exemplaret av Kläppen. Sofia Appelgren, småföretagaren och f.d ägare till Wild´n fresh, tog emot priset 2007. Småföretagaren och debattören Mats Eriksson, Mats Eriksson Catering AB, vann Kläppen 2008.

FöretagarFörbundet består av och drivs av småföretagare från olika branscher i olika delar av landet. Det tror man också är en av anledningarna till att förbundet är Sveriges snabbast växande småföretagarförbund. Under 2008 växte förbundet med 2000 nya medlemmar. I styrelsen sitter bland annat P O Norlander, Jönköping, Gina Setréus, Stockholm, Gunvor Andersson, Kisa, Magnus Hedenberg, Göteborg, Mikael Wokander, Lund. Besök gärna hemsidan för att se hela styrelsen, www.ff.se.

För femte året i rad valdes småföretagaren och Skellefteåbon Per Lidström till ordförandeposten.

- Det känns naturligtvis väldigt bra att få fortsätta förtroendeuppdraget för förbundet. Samtidigt är det ett erkännande för den positiva utveckling som förbundet genomgått de senaste åren, vi har tillsammans nått en fantastisk framgång, säger Per Lidström, ordförande.

För mer information Camilla Littorin, Förbundssekreterare, FöretagarFörbundet Tel: 070-553 66 70 e-post: camilla.littorin@ff.se Per Lidström, Förbundsordförande, FöretagarFörbundet Mobil: 070-372 08 40 E-post: per.lidstrom@ff.se