Småföretagaren som aldrig ger upp!

Mats Eriksson fick Hederspris

Motiveringen till priset är:

”För hans envisa och framgångsrika arbete med att ge småföretagaren ett ansikte. Han har synts i morgonsoffor, hörts i radiodebatter och debatterat på tidningarnas debattsidor.

Politiker som Thomas Östros, Maud Olofsson, Jöran Hägglund och Luciano Astudillio har mött Mats Eriksson i debatter och diskussioner samt en del av dem har till och med besökt Mats cateringfirma på Värmdö utanför Stockholm!

Han visar på svårigheter och absurda regelverk i småföretagarens vardag – men alltid med lika stort engagemang och glädje över att vara just småföretagare.”

– Vi fokuserar på de minsta företagen med 0-9 anställda. Det är viktigt att dessa har någon som för deras talan. Dessa småföretag utgör i dag majoriteten av svenska företag och de känner sällan igen sig i debatten kring storbolagen. Mats Eriksson är en värdig mottagare av ”Kläppen”, en småföretagare med stort engagemang, säger Per Lidström, ordförande.

– Många vill förknippas med den hårt arbetande småföretagaren, men det gäller att också genomföra konkreta förbättringar för denna grupp. Mats Eriksson är en aktiv småföretagare som verkligen vill informera om hur livet som småföretagare är och vad som kan förbättras, säger Camilla Littorin, förbundssekreterare.

Näringsminister Maud Olofsson uppvaktades julen 2006 med det första exemplaret av Kläppen. Sofia Appelgren, småföretagare och fd ägare till Wild´n Fresh, tog emot hederspriset 2007.

För mer information:

Per Lidström, ordförande, FöretagarFörbundet Tel: 070-372 08 40 e-post: per.lidstrom@crenor.se

Camilla Littorin, förbundssekreterare, FöretagarFörbundet Tel: 070-553 66 70 e-post: camilla.littorin@ff.se

Mats Eriksson, Mats Eriksson Catering AB, Värmdö Tel: 0704 – 96 00 97 e-post: gott@mecatering.se