Vi vill stärka småföretagares trygghet

Max Matthiessen och Företagarförbundet satsar tillsammans på att göra Sveriges företagare tryggare. Genom en enkel tjänstepensionslösning anpassad för just småföretagare och deras situation vill vi förhindra att hundratusentals småföretagare står utan tjänstepension.

Nästan var tredje småföretagare sparar inte till tjänstepension

I en undersökning gjord av Företagarförbundet i januari 2022 visade det sig att tre av tio småföretagare inte alls sparade till tjänstepension.

Eftersom deras framtida pension bygger till cirka hälften på den statliga pensionen och andra hälften på tjänstepension riskerar således över 100 000 småföretagare att få en rejält svår pensionstid när det är dags.

Det ska vara enkelt att skapa sin trygghet

Max Matthiessens anpassade tjänstepensionslösning för småföretagare är enkel att förstå och kan tecknas tryggt. Under hösten kommer Max Matthiessen att kontakta alla Företagarförbundets medlemmar för att ge råd om hur de kan trygga sin framtida försörjning både vid sjukdom och vid pensionering.

Vid frågor kontakta gärna
Mats Assarsson, Förbundsordförande
0709 - 374 133
mats.assarsson@ff.se

Citat

Rapporten visade att över 100 000 småföretagare går en väldigt otrygg framtid till mötes när det är pensionsdags, det var vi bara tvungna att försöka göra något åt,
Mats Assarsson, Ordförande för Företagarförbundet.
Vår lösning ska ses som ett första steg mot en trygg pension och efterhand kan man bygga på den med sparande för att till slut kunna sätta guldkant på tillvaron när man blir pensionär.
Staffan Husell Max Matthiessen.