Fallolycka på Fortums anläggning i Strömstad

En fallolycka där en person dessvärre har avlidit, har idag på förmiddagen inträffat i samband med arbete på en av våra anläggningar i Strömstad. Personen arbetade hos en underleverantör till vår entreprenör.

-          Vi beklagar det inträffade djupt och kommer att bistå utredningen på alla sätt. Våra tankar går nu till den förolyckades familj, säger Johan Lindehag, VD för Fortum Distribution.

Olyckan kommer nu att utredas enligt rutin av Polis, Arbetsmiljöverket och Elsäkerhetsverket.

Vi har nolltolerans mot olyckor och säkerheten för våra entreprenörer är lika viktig som säkerheten för vår egen personal. Vi kommer därför även att utreda olyckan själva. Alla ska kunna komma säkert hem efter arbetet.

För mer information kontakta:
Carola Hjerthén, kommunikationsansvarig Fortum, tfn 070-641 55 27

Om Fortum: Fortums syfte är att skapa energi som gör livet bättre idag och för kommande generationer. Vi möter våra kunders mångsidiga behov genom produktion distribution och försäljning av el och värme och experttjänster inom dessa områden. Verksamhetens fokus är Norden, Baltikum, Ryssland och Polen. Under 2013 omsatte Fortum 6,1 miljarder euro och det jämförbara rörelseresultatet var 1,6 miljarder euro. Vi sysselsätter cirka 9 900 personer. Fortums aktie handlas på NASDAQ OMX Helsingfors.

Läs mer på www.fortum.com eller följ oss på Twitter och Facebook.