Fortsatt samarbete Borealis - Fortum

Borealis AB förlänger avtalet med Fortum. Avtalet omfattar elleverans till den internationella plastkoncernen Borealis svenska verksamhet i Stenungsund. Avtalstiden är ett år med möjlighet till ett års förlängning och motsvarar elleveranser om 900 GWh per år.

Den ledande plastkoncernen Borealis AB har förlängt avtalet med Fortum avseende leverans av el till Borealis svenska anläggningar i Stenungsund,

– Vi är nöjda med Fortum som leverantör, dels när det gäller avtal och leverans men även kontakterna med Fortum har varit faktorer som spelat in när beslutet togs. Det har med andra ord fungerat enligt förväntan och att vi nu förlänger avtalet är i sig ett bevis på ett gott samarbete, säger Ricky Sullivan, Chef Energy & Utilities, Borealis Group

– Förlängningen av avtalet med Borealis är ett kvitto på att vårt arbete med att möta våra kunders önskemål har lyckats. Borealis är en strategiskt viktig kund för oss och vi är mycket stolta och glada över att vi har fått fortsatt förtroende att leverera el till Borealis, säger Hans Lindahl, Försäljningschef Fortum Markets

Leveranserna omfattar el motsvarar 900 GWh årligen. Energiförbrukningen kan jämföras med den årliga förbrukningen hos cirka 45 000 eluppvärmda villor. Avtalet har därmed stor betydelse för Fortum.

Leveransen startar 1/1-2007.