Fortum Charge & Drive växer: Med appen får kunderna tillgång till mer än en halv miljon laddare

Samtidigt som antalet tillgängliga laddare i Fortum Charge & Drives nordiska nätverk fortsätter växa utökas nu tjänsten till att även omfatta ett av Europas största nätverk av laddare. Det är goda nyheter för de som ska att elbilsemestra i sommar.

-Våra nordiska kunder har nu tillgång till ett av de största laddnätverken inte bara i Norden utan även i Europa i en och samma app. Jag hoppas förstås att vi med detta ska kunna möta våra kunders önskemål om en enkel laddlösning där planeringen av sommarens bilsemester har upplevelserna i fokus, inte laddpunkterna, säger Ove Morch, chef för Fortum Charge & Drive.

I Europa är nu mer än en halv miljon laddare tillgängliga genom Fortum Charge & Drive, varav 15 000 snabbladdare och mer än 37 000 destinationsladdare finns i Norden. Det betyder sju gånger fler laddare i Sverige, fyra gånger så många i Finland och en dubblering i Norge jämfört med tidigare.

Fortum Charge & Drive har gett elbilsförare tillgång till smarta lösningar och enkel publik laddning med hög servicenivå längs vägarna sedan 2008.

Alla tillgängliga laddare hittas i Fortum Charge & Drive-appen som finns att ladda ned i App store och Google Play i Sverige, Finland och Norge.

För mer information, kontakta gärna
Per-Oscar Hedman, Kommunikationschef Sverige, Fortum, tfn 070-214 75 45

Om tjänsten: www.chargedrive.com/sv-SE

Fortum är ett nordiskt energiföretag. Vårt syfte är att ge kraft åt en värld där människor, företag och naturen utvecklas tillsammans. Vi är en av de kraftproducenter i Europa som har lägst koldioxidutsläpp och vi leds av högt ställda hållbarhetsmål. Vi producerar och levererar fossilfri el och vi hjälper industrier att fasa ut sina fossila bränslen och växa. Vår kärnverksamhet i Norden består av effektiv fossilfri kraftproduktion och pålitliga leveranser av el och värme till hushåll och företag. Vi vill vara en säker och inspirerande arbetsplats för våra ca 5 000 medarbetare. Fortums aktie är noterad på Nasdaq Helsinki. fortum.se